مجموع نظرات: ۶
شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

تزریق واکسن کرونا برای پاکبانان مناطق ده‌گانه شهرداری کرج به عنوان بخشی از قشری که در خطر بیشتر قرار دارند به صورت رایگان انجام شد و تا ۲ روز آینده ۵۰ درصد دیگر پاکبانان واکسینه خواهند شد.

واکسن در گیلان

مسئول روابط عمومی معاون شهرداری کرج در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با بیان این خبر اظهار کرد: مرحله نخست طرح واکسینانسیون علیه بیماری کووید۱۹ نیروهای پاکبانان مناطق دهگانه شهرداری کرج از ابتدای نیمه دوم فروردین و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی البرز آغاز شده است و تاکنون نیمی از نیروها دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و نیروهای دیگر درحال دریافت واکسن هستند.

«سمیرا قورچیان» توضیح داد که طبق دستور دانشگاه علوم پزشکی افرادی که موفق به دریافت واکسن شده‌اند، باید ۲۸روز پس دریافت واکسن باید به مراکز خدمات درمانی‌ که در آنها واکسن دریافت کرده‌اند، مراجعه و دوز دوم این واکسن را دریافت کنند.

۲۹۸۰ قربانی کرونا در البرز

حال عمومی دریافت کنندگان واکسن خوب است

معاون خدمات شهر شهرداری کرج هم در گفت و گو با همشهری آنلاین اظهار کرد: مجموع نیروهایی درگیر در جمع‌آوری پسماند شامل پاکبانان، معاونان دوایر مختلف مجموعه، رانندگان خودروهای حمل زباله و دیگر نیروهای مربوط، ۱۹۵۰ نفر هستند که براساس تصمیم سازمان نظام پزشکی جزو مشاغل حساس و پر خطر به‌شمار می‌آیند. درواقع همین مساله موجب شد این قشر در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند.

«حسین کریمی پناه» با بیان اینکه برای تسریع واکسیناسیون نیروها براساس سن اولویت‌بندی شده اند، گفت: افراد ۷۵ سال به بالا در روز نخست تزریق واکسن، دوز نخست را دریافت کردند و سپس افراد ۶۵سال به بالا، ۵۵ سال به بالا و بر اساس همین اولویت‌بندی باقی نیروها تا ۲ روز آینده موفق به دریافت دوز مرحله اول واکسن کرونا خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۸ مرکز خدمات درمانی در این شهرستان مسئولیت تزریق واکسن کرونا به نیروهای پاکبان را دارند، افزود: تاکنون کار تزریق با سرعت خوبی در حال انجام و حال عمومی همه دریافت کنندگان واکسن کرونا خوب است. فقط یکی از نیروها که بیماری زمینه‌ای تنفسی داشت بعد از ۲ روز احساس کسالت، وضعیت عادی خود را باز یافت.

حال همه ما خوب است

«اکبر بیات»  از پاکبانان منطقه عظیمیه که موفق به دریافت واکسن کرونا شده‌است در گفت و گو با همشهری اظهار کرد: ساعت ۱۲ چهارشنبه گذشته ۱۸ فروردین موفق به دریافت واکسن کرونا شدم. پس از دریافت این واکسن شرایط جسمی من با قبل از دریافت آن هیچ تغییری نکرد و تا کنون هم  احساس ناراحتی ندارم.

«حسین بیاضی دامنابی» از دیگر پاکبانان کرجی هم گفت: هفته پیش واکسن زدم. حال عمومی‌ام خیلی خوب است، ولی روز اول و دوم کمی احساس کسالت داشتم. این کسالت را هم وقتی مشغول به‌کار می‌شدم و فعالیتم افزایش می‌یافت، احساس می‌کردم که از روز سوم دیگر خبری از کسالت نبود.

از دیگر پاکبانان شهر کرج که هفته گذشته واکسن کرونا را دریافت کرده و احساس خوبی دارد «سید افضل حسینی» است. این نیروی خدمات شهر کرج نیز گفت: روزی که این واکسن را دریافت کردم به نوعی حالم بهتر شد. چون دیگر استرس مبتلا شدن به کرونا را از دست دادم و همان شب هم سر کار حاضر شدم.

«مناف حیدری» یکی دیگر از پاکبانان زحمتکش مرکز استان البرز هم از دریافت این واکسن خشنود و خرسند است.

وی در گفت و گو با همشهری آنلاین اظهار کرد: حال عمومی‌ام بعد از دریافت این واکسن هیچ تغییری نکرد. حتی پزشک حاضر در مرکز خدمات درمانی به من گفت بعد از دریافت واکسن یک ساعت در این مرکز حضور داشت باشم که بعد از آن با اجازه پزشک مربوط آن محل را ترک کردم و سرکارم رفتم و به فعالیت و شغل روزانه‌ام ادامه دادم.

کد خبر 594102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha